săptămână liniștit - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu săptămână liniștit - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

săptămână liniștit

Door: Twan Hermsen

Blijf op de hoogte en volg Twan

07 April 2014 | Roemenië, Arad

Toch even een verslag je van afgelopen week,

Ik kan hiermee heel kort zijn we hebben op werkgebied niet heel veel uitgevoerd deze week , we zijn vooral bezig geweest met onze dagelijkse controle van de matjes waar ik eerder over verteld heb en verder zijn we een aantal avonden opzoek geweest naar verschillende dieren omdat de avonden relatief warm bleven ! met als gevolg de vondst van een boomkikker (Hyla arborea) als gevolg ! hier kwamen David en ik deze avond stiekem ook wel voor ! verder hebben we ook nog veel andere dieren deze avond gevonden ! we zijn ook nog deze week naar een stuk park gelegen tussen Pecica en Semlac, hier hebben we onder ander de larven van een vliegend hert gevonden !! Hopelijk blijft het warme weer nog een tijdje zo en kunnen we over een aantal weken opzoek naar de volwassen exemplaren! voor de me,nsen die geen idee hebben wat een vliegend hert is ? Dit is niet het drankje gemixt met jagermeister en energydrank en ook niet een hert die kan vliegen .. Een vliegend hert is een vrij vorse en grote kever die in Nederland vespreid voorkomt maar de hoogste concentraties vind je toch wel in Zuid limburg denk ik, een ontmoeting met deze toch vaak in schemeractieve kever is dan ook prachtig , heb zelf vorig jaar in zuid limburg getuigen van mogen zijn en dat was zeker spectaculair! Om even aan te duiden hoe groot vliegende herten (Lucanus Cervus) zijn een filmpje ! http://www.youtube.com/watch?v=O_nxPMpsHF4

Hieronder ook nog een filmpje van een boomkikker die verrassend dichtbij voorkomt voor de mensen die in de Achterhoek wonen , Deze soort is namelijk te vinden op zowel locaties in Zelhem als in Halle ! http://www.youtube.com/watch?v=LHt0pOne1tk

Overigens het Vliegend hert is ook te vinden in de achterhoek alleen hier zou je iets meer moeite voor moeten doen, hier en daar hoor je wel is van een enkeling dat ze er een vinden !

Najah niet veel informatie over de stage zelf maar toch wel even iets leuks over de dieren ! De fotos zullen de rest van het verslag aanvullen !


Het gaat jullie goed ,Groetjes !!!

  • 21 April 2014 - 11:15

    Rene En Diny Hermsen:

    Hallo Twan ik heb gisteren je vader en moeder gesproken en zei dat ik nog geen verslag van je reis had gekregen maar nu blijkt dat ik iedere keer verkeerd gekeken heb op de computer.
    Nu heb ik al je verslagen dus binnen en vindt ik de reis verslagen toch wel leuk.
    Ik blijf je nu wel volgen en hoop dat je zo te lezen het wel naar je zin hebt
    Groeten Rene en Diny

  • 27 April 2014 - 12:41

    Twan Hermsen:

    Dankje wel voor de reactie rene en diny ! leuk dat jullie ook mijn avonturen volgen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Arad

Roemenie

stage in roemenie

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2014

România, A fost grozav!! Roemenie je was geweldig!

18 Mei 2014

Arad en Orșova

05 Mei 2014

Week 15

27 April 2014

Week 13 & 14

16 April 2014

Week 12 alweer ! :)
Twan

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 12620

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Roemenie

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage Emmen

Landen bezocht: