Zăpadă zăpadă zăpadă! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu Zăpadă zăpadă zăpadă! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

Zăpadă zăpadă zăpadă!

Blijf op de hoogte en volg Twan

29 Januari 2014 | Roemenië, Arad

Hallo allemaal , het is nu halverwege de week en ik dacht het is wel een keer leuk om tussendoor een update te geven hoe en wat het er nu voorstaat .

Er ligt inmiddels hier zon 8 a 12 cm sneeuw en het blijft rustig aan doorsneeuwen , de afgelopen dagen waren een stuk kouder dan ervoor met overdag een tempratuur tussen de -4en 0 graden en snachts kon dit oplopen tot ongeveer -8 daardoor bleef de sneeuw hier wel liggen in tegendeel tot Nederland alle jaren er voor .

Maar sneeuw betekent OOK voor ons minder te doen buiten, konden we begin vorige week nog buiten dieren gaan zoeken is het begin deze week toch flink veranderd , we hebben wel eindelijk me de bioloog kunnen praten en vast gesteld wat we kunnen gaan doen deze periode en wat we kunnen gaan doen als het warmer word.

Deze periode houden we ons voornamelijk bezig met sporen zoeken van dieren en het bewerken/verbeteren van powerpoints over vogels die nog niet volledig of beter kunnen, Zodat de bioloog ook de engelse namen heeft en de juiste of betere geluiden/afbeeldingen heeft van vogels.

In de periode wanneer het warmer gaat worden gaan we ons voornamelijk richting op onderzoek naar Reptielen en Amfibieën. Ze hebben in dit park nog niet veel onderzoek gedaan naar deze dieren dus er zijn nog enkele zaken die we nog kunnen onderzoeken of verbeteren . dus zeker nog werk aan de winkel !

Gister hebben we een grote wandeling gemaakt door het park van - 3 a 4 uurtjes , onderweg zijn we een aantal leuke dieren tegengekomen en hier zijn ook een aantal foto's van deze vinden jullie bijgevoegd in dit verslag .

De rest van de week is het voornamelijk dus powerpoints verbeteren en sporen zoeken. het word wel iets warmer alweer deze week dus waarschijnlijk krijgen we te maken met sneeuw dat smelt en daarna snachts weer aanvriest, ik ben benieuwd wat dat voor wegdek geeft aangezien het nu al glad is op sommige stukken !

Hoe is het weer in de achterhoek(Nederland)?

Multumesc pentru lectură,

Salutări ,Twan

• 29 Januari 2014 - 12:27

Sienna Obdeijn:

Hee Twan,
    Leuk dat je een blog bij houd, ik vind het altijd leuk om dat soort dingen te lezen ;) Ziet er super tof uit daar met al die sneeuw, hoewel ik er ook wel zeker van ben dat de lente en zomer daar ook geweldig zullen zijn.
    Veel plezier en succes daar met zn allen ;)
    Groetjes

• 29 Januari 2014 - 12:39

Moreno:

Twannie!
    Mooi om dit te lezen kerel, 't weer in Nederland is nog best goed, soms 's nachts -2 maar daar hebben we t ook mee gehad.
    Met de cv wagen schiet t al goed op.
    Nog veel plezier en succes kerel!
    Greetz uit Braamt!

• 29 Januari 2014 - 13:38

Joost:

Chef,

Mooi om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Zoals Morena al zou is de winter hier eigenlijk nog wel ver te zoeken. Er word elk weekend nog gevoetbald en ik gok zelfs dat in Braamt met de optocht het richting de tien graden zal gaan. (Bun nog steeds geen weerman)

Ik wacht weer af wat je ons de volgende keer te melden hebt en geniet der van

Goed gaon

• 30 Januari 2014 - 00:04

Harry En Anne:

He twan fijn dat het goed gaat. Mooie winterse plaatjes laat je zien. Die met het rood borstje kan zo op een kaart gr uit etten

• 01 Februari 2014 - 12:36

Berndien En Paul:

Hoi Twan, wat fijn dat het zo goed gaat.
    Zo te zien ga je terug in de tijd, verder dan die van ons, want wij douchten al met een, te kleine, geijzer.
    Ach ja, dat heeft ook zijn charme, nietwaar. :-)
    Je hebt mooiere winterse plaatjes dan hier.
    Groetjes uit Zeddam

• 02 Februari 2014 - 18:18

Agaath Kooi:

Hoi Twan,

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn. Heerlijk, sneeuw, dat mag van mij ook wel hier in Nederland komen. En sneeuw is ideaal voor het zoeken naar sporen van zoogdieren!
    Prachtige foto's! Vooral die van de roodborst, kleine bonte specht en de huishonden. Als je die meeneemt op jullie wandelingen verkleint dat natuurlijk wel de kans op het spotten van wild ;-)
    Vuurtje stoken voor warme douche, het lijkt Tanzania wel! Maar het werkt perfect. Doe de groeten aan je reisgenoten en geniet!

Groet, Agaath

• 02 Februari 2014 - 19:37

Ria En Anton:

Hoi Twan,
    Als we zo de verslagen van jou lezen heb je het daar goed naar je zin. We zijn wel een beetje jaloers vanwege de sneeuw en de mooie plaatjes die daarbij hebt, dat missen we hier nog steeds. We blijven je en je medestagiaires volgen . Groeten vanuit 's-Heerenberg

• 03 Februari 2014 - 22:20

Paul:

Ben blij dat ik je een neutje hebt mee gegeven, als je de douche niet warm krijgt kun je altijd nog een glaasje nemen. Ziet er mooi uit met de sneeuw, daar zat ik ook op te wachten maar nu mag het wel weg blijven. Groet Paul

• 06 Februari 2014 - 14:20

Twan Hermsen:

Thanks allemaal, de sneeuw is inmiddels weg maar de rest lezen jullie allemaal in het aankomende verslag ! :)