Week 15 - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Twan Hermsen

Blijf op de hoogte en volg Twan

05 Mei 2014 | Roemenië, Arad

Hallo allemaal !

Deze keer niet een heel lang verslag omdat het weer deze week het roet in het eten gooide, we hebben de afgelopen dagen een beetje last gehad van fikse regen en onweersbuien en was het dus ook lastig om naar buiten te gaan en hebben we ons vooral gericht op ons stage verslag de afgelopen week.

Toch zijn we nog wel 1 dagje van de week naar een nieuwe locatie geweest , deze dag was perfect omdat het in de boeken stond als mooiste dag van de week ! dus hop hop er maar op uit !

Met als resultaat een mooie wandeling van een x aantal uurtjes en met als resultaat , dat we zowaar door een heel vlinderparadijs zijn gelopen, om het zo maar te zeggen het stikte het van de vlinders in vergelijking met andere locaties waar we al zijn geweest, zo was de Koningspage hier talrijk aanwezig , een pracht vlinder die men ook in Nederland kan vinden . Maar ook soorten zoals De Zuidelijke pijpbloemvlinder en lathyrus zwever die minde bekend zijn en beiden niet voorkomen in Nederland , prachtig ! Het leuke van de Lathyrus zwever is dat deze in oost europa en azie voorkomt, zelfs helemaal in Japan ! Buiten deze prachtige vlinder soorten zijn natuurlijk ook de algemene soorten zoals witjes,dagpauwogen,gehakelde aurelia etc aanwezig !

Buiten al deze prachtige vlinders hebben we ons ook mogen verblijden met het prachtige aanzien van een grauwe klauwier ! een pracht vogel om te zien met een zeer aparte manier van jagen en dan vooral met omgaan van zijn prooi , ik zou jullie een kleine beschrijving geven hoe je dat voor je moet zien . Hij of zij gaat dan op een hogere plek zitten dan zijn prooi en laat zich dan keihard naar beneden vallen op zijn of haar prooi, een beetje zoals een roofvogels zich laat vallen op zijn prooi. En het bijzonderste is dat die zijn prooi op scherpe dingen prikt zoals Doorns van doornstruiken of prikkeldraad langs weilanden etc. De is nog een soort die dat doet en dat is de Klapekster maar deze hebben we nog niet waargenomen, Tevens zijn allebei sooten ook te spotten in Nederland !

Ooh ja onze muizenvallen die ingegraven zijn hebben eindelijk levende muizen opgebracht :) jeeeeeuj !

Najah zo heb ik toch van bijna niets toch weer een aardig verhaaltje getyped :) de laatste weekjes zijn hier nu echt ingegaan , nog even alle puntjes op de i hier zetten en dan ben ik omstreeks het weekend van 7 Juni weer in het prachtige Braamt.

• 05 Mei 2014 - 12:46

Moreno:

Tot over een maandje Twan!

• 09 Mei 2014 - 22:16

Harry En Anne:

Heb je mooie foto, s van de vlinders. Hoe is het dan met de huismuis, nog terug geweest? Je , ziet daar genoeg tot gauw