Ce o însorită săptămână! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu Ce o însorită săptămână! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

Ce o însorită săptămână!

Door: Twan Hermsen

Blijf op de hoogte en volg Twan

30 Maart 2014 | Roemenië, Arad

Zijn we weeeer !

Eventjes een kort verslagje over deze week, Wederom een super week gehad net als afgelopen weken !

Deze week zijn we niet heel productief geweest in de zin van dat we veel werk hebben verricht we hebben ons voornamelijk gericht op het gebied om het bezoekerscentrum heen met als resultaat toch bijzonder veel leuke dingen !

In mijn vorige blog schreef ik nog dat ik de kolibrie vlinder heel graag wou zien nou dat is deze week tot 2 maal toe gebeurd alleen hem op de foto zeten gaat heel moeilijk dit omdat hij niet zoals anders vlinders stil zit maar constant aan het vliegen is en dat op een veel snellere manier dan de gemiddelde vlinder ! http://www.youtube.com/watch?v=umqcyJJAR3k hier even een indrukje hoe die vliegt en hoe die eruit ziet ! prachtig dacht ik toch ??

Verder nog vele soorten vlinders gezien die ook in Nederland te bewonderen zijn zoals : oranjetipje,citroenvlinder,dagpauwoog,kleine en grote vos en koolwitjes ! Ook hebben we ons nog mogen rijk rekenen met de vondst van een Veenmol en en lederloopkever .

De Veenmol is een beestje wat voornamelijk onder de grond verstopt zit en daarom moeilijk te vinden , een erg opmerkelijk dier om te zien want het heeft toch wel een gek uiterlijk !

De lederloopkever was ons naar ongeveer 3 platgereden of halve exemplaren nu in volle levende staat gegund ! qua kleur misschien niet heel bijzonder om te zien maarja toch een vrij leuke vondst !

Verder hebben we dus vorig weekend matjes uitgelegd om deze week en aankomende weken hopelijk kans te hebben om hazelworm of gladde slang te vangen , lagen er begin van de week nog 6 matjes is dit nu al terug gelopen naar 4 matjes ! 2 spoorloos verdwenen en waarschijnlijk nu genuttigd als deurmat wat het ook eigenlijk zijn !

Tjah Gister ook maar wat van het uitgaansleven geproefd hier in Arad , Een avondje naar Club Nerv geweest waar de hele avond Drumm and Bass werd gedraaid, nou zou deze muziek soort onder vele jongeren wel bekend zijn maar de ouderen mensen die mijn blog ook lezen zullen deze muziek stijl niet kennen. Het ritme van deze muziek word mede bepaald door een drumstel en dit hoor je duidelijk terug en met een toevoeging van moderne house/techno muziek en een bass line onstaat drumm and bass. Na zon 3 biertjes genuttigd te hebben en een aantal uurtjes de voetjes warm gemaakt hebben op de vloer zijn we voldan huiswaarts gegaan.

Vanmorgen eventjes wat langer blijven liggen en in de middag gezellig geskyped met famillie , super leuk dat iedereen eventjes wou skypen ! en tjah sommige tantes hadden natuurlijk nog nooit geskyped daardoor is het wel extra grappig wat de techniek allemaal wel niet kan tegenwoordig heh ! Morgen is me moeder jarig en heb er jammer genoeg vandaag niet bij kunnen zijn maar er is al wel iets onderweg als het goed is !

Tot volgende week en dat het bij jullie ook mooi weer mag blijven !

• 03 April 2014 - 15:29

Brigitte En Fred:

Hoi Jongens
    Leuk al die weetjes over de dieren . Ook al zijn we niet in Roemenië maar we lezen erover en zien ze op foto's.
    En cadeau is binnen Twan , volgens mij is de postzegel meer waard dan de 50 bani. Ieder geval bedank voor de leuke kaart en de tekst.
    De borrel hou je tegoed. Vanuit een zonnige Braamt de groetjes Fred - Brigitte en trouwe viervoeter Elza

• 06 April 2014 - 14:37

Berndien En Paul:

Hoi Twan,

Wat fijn, dat het zo goed gaat en je veel plezier hebt in het onderzoeken naar de dieren.
    Op deze manier krijgen we eens wat meer te horen over deze dieren, dan de standaard dingen.
    Het warm maken van de voetjes op die nieuwe muziek stijl, bevalt je, zo te lezen, uitstekend.
    Wij stonden vroeger nooit alleen op de dansvloer, is dat nu ook nog zo.
    En hoe bevalt dat dan? :-)

Groetjes uit Zeddam.

• 07 April 2014 - 18:08

Harry En Anne:

Hallo twan, net je stukje gelezen. Ga zeker even kijken naar de vlinder. Vreemd van die matjes. En dan nog lekker de benen ander vermaak gegund.
    jammer dat ik niet op jouw moeders verjaardag was, moest werken, anders had harry en ik zeker ook willen skypen, voor de eerste keer. Opa, had het ook zo leuk gevonden zei mama.
    weer is hier heerlijk, gr uit etten