Arad en Orșova - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu Arad en Orșova - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

Arad en Orșova

Door: Twan Hermsen

Blijf op de hoogte en volg Twan

18 Mei 2014 | Roemenië, Arad

Hallo allemaal ! weer eventjes een stukje leesvoer voor mijn trouwen volgers !

Week 16 hebben jullie niks van mij gehoord , dit om dat deze week niet veel gedaan is, David had deze week een nieuwe beste vriend erbij gekregen namelijk het toilet , hij werd er zo close mee dat hij niet van onze kamer af krijgen was ! (lastig hoor ziek zijn !)

We hebben ons zelf deze week ook nog mogen rijk rekenen met prachtige Vogels zo kwam de Wielewaal , de Hop , en een 8 tal bijeneters een kijkje nemen in de buurt van het bezoekerscentrum prachtige vogels !! en in Nederlands soms enkel gespot omdat ze grotendeels tijdelijk in het land zijn .

Ondertussen hadden Bram en ik toch nog wel wat dingetjes gedaan en het leukste van deze week was dan ook wel het terug zetten van een Ransuil jong in zijn boom ( het nest was te hoog gegrepen voor onze klimkunsten.

Het verslag is ook pas nu om dat week 16 dus vrijwel niks is gebeurd en we in week 17 op de maandag richting Orșova gingen !

Dit is een plaatsje zuidelijk gelegen dat grenst aan servie , het leuke van deze grens is dat dit niet een grens is zoals wij kennen maar een natuurlijke grens namelijk de Donau !

Dankzij de parkdirecteur hier hebben we een goed hostel gevonden ! wat natuurlijk erg fijn is ! super en bedankt hier voor !

Na een goede reis an ongeveer 4 uur en een goede nachtrust . gingen we Ons zelf geinformeerd de volgende dag op pad. David had op het internet enkele leuke locaties geonden waar we enkele soorten konden vinden die A hier niet voor komen en B dus ook nog niet gezien hadden !

Het ging hier om de soorten Smaragdhagedis,Griekse landschildpad,Muurhagedis,Zandadder, Kaspische Zweepslang, Esculaapslang,Dobbelsteenslang,vuursalamander en de karpatenschorpioen

Nu denken jullie vast van ja die Twan kan mooi lullen maar geen idee hoe ze eruit zien , zou zeggen google ff is zeker de moeite waard ! :)

We hadden voor al deze diersoorten 2 dagen gekozen omdat het een aardige lijst was ! Wat we natuurlijk niet gedacht hadden was dat we op een dag alle soorten op de Esculaapslang en de Zandadder na hadden gezien ! Waauw dat was een geweldige evaring ! En smaakte zeker naar meer !! Buiten deze soorten onden we ook nog een Prachtige exemplaren van Rode roofwants,Vlinderhafte,Visdief,Kleine zilverreiger en miljoenpoot !

Dag 2 stond wat mij betreft in het teken van de Zandadder, de locatie was perefect en het weer liet ook niet te wensen over ! de locatie was gelegen bij zowaar een toeristische attractie ! Een mega uitgekorven hoofd uit een grote rots ! Dat wij touristen waren werd door verschillende personen opgemerkt in het begin door iemand die ons ene boottocht wou aanbieden en naar grotten wou brengen, heel aardig maar ik vertrouwde het niet zo omdat er een gigantische alcohol lucht uit zjn auto kwam... ik weet het je mag geen voordelen hebben maar ja wij waagde de gok er maar niet op ! Maarja onze toch verder ingezet kwamen we bij een betonnen verhoging , wat mij betreft een ideale opwarmplek voor slangen dus ook voor de adder !!? Ik zag een joekel van een Dobbelslang liggen en wilde deze graag op de foto zeten helemaal gefocused op deze slang volgde ik hem toen Bram me even naar de realiteit bracht ! oooh joh een Zandadder deze lag blijkbaar onder de grote slang en ik had hem over het hoofd gezien ! haha

Verder hebben we nog een aantal dobbelsteenslangen gevonden op deze locatie !

Op naar een andere locatie dachten we ! maar daar dacht de grenspolitie anders over ! Hij dacht dat we niets wetende touristen waren en zei dat we moesten oppassen voor slangen hier want er was er een giftig .. toen we zeiden dat we hem 15 minuten geleden hadden gezien en fotos hadden gemaakt zuchten hij en keek zijn collega aan, we hebben netjes onze papieren laten zien en hij gaf ons een advies niet zonder gids de natuur in de gaan haha !

de volgende dag reden we weer terug naar Arad en konden we s'avonds meedoen met een potje indoorvoetbal! geweldig !! en we hebben ook nog een dagje jonge bruine beren gehad ! geweldig !! lekker met ze geravot en fotos gemaakt ! :) een super leuke evaring !

Nou ik lul alweer veelste te lang Adios en tot over een aantal weekjes

P.S fotos vind je hier ----> https://www.facebook.com/#!/twan.hermsen/media_set?set=a.591498050942992.1073741827.100002484078373&type=3

• 23 Mei 2014 - 19:19

R Hermsen:

hallo Twan hierbij een reactie van je oom .
    Ik vindt het uiteraard mooi wat je te zien krijgt en wat je allemaal meemaakt en mij natuurlijk een beetje jalours maakt .
    Ik zou zeggen ga zo door met je verslagen dan kan ik ook genieten.
    Groeten uit Wehl