petrecăreți alaaf!! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu petrecăreți alaaf!! - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Twan Hermsen - WaarBenJij.nu

petrecăreți alaaf!!

Door: Twan Hermsen

Blijf op de hoogte en volg Twan

25 Februari 2014 | Roemenië, Arad

Zoooo het is volgens mij weer tijd voor blogje ? najah blogje het gaat een beste worden want er is genoeg gebeurd om te vertellen in de afgelopen week.

We zouden afgelopen week gaan kanoën om vanuit de kanoe enkele roofvogels te spotten, maar omdat de Auto afwezig was zou dit of een stuk lopens moeten of de mountainbikes, najah wij kozen met ze 4 (Bram ,David ,de bioloog en ik om de mountainbike te pakken. We zouden een stuk langs de rivier fietsen om hier voornamelijk roofvogels te spotten maar ook andere dieren natuurlijk die de revu passeerde !

Najah een beetje regen van de avond er voor kon de pret niet verpesten dachten we toch zo ! een beetje modder kom op zeg daar kunnen wij Hollanders wel tegen joh ! :) eenmal onderweg bleek het toch iets anders te verlopen , Zo gingen de eerste paar kilometers prima en konden we allemaal meekomen. Maar hoe verder kwamen hoe meer modder er kwam , nou is het modder opzich geen probleem maar als je mountainbike een soort van kinderformaat is en niet gemaakt is op deze modder , dan wil dat niet zo makkelijk. In tegenstelling tot de biolog die zijn eigen mountainbike had konden wij er steeds moeilijker doorheenkomen, De wielen Blokkeerde door de dikka massa modder en zelfs de ketting was nie bestendig voor deze modder, na om de zoveel Km het modder onder je wiel van aan te halen kwamen we toch wel op een beter stuk :) najah natuurlijk kan het geluk dan weer niet op en slaat Bram zijn Ketting van de fiets vast en zit deze zo goed als geblokkeerd. De reis leek voorbij maarjah niks bleek minder waar naar wat gepruts was het Bram weer gelukt ! de reis kon verder ! :) ondertussen hadden we wel wat buizerds gezien, een Prachtige grote Vos, Een stel Hazen ( die waarschijnlijk de vos wel opgemerkt hadden ) en een aantal andere vogels ! nadat dus de ketting erop lag gingen we verder ! Suprise de weg was weer net zo modderig als eerst , najah naar een grote krachtverzetting om de modder te trotseren kwamen we bij een klooster aan en hier zijn we gestopt en hebben we het even bekeken, heh heh ff rust was ook fijn ! (even snel een schietgebedje gedaan voor een minder zware terugreis haha ) de terugreis was groot en deels over asfalt maar het laatste stuk was weer bout qua weg , David en ik besloten ook maar een stuk te gaan lopen met de fiets aan de hand dit ging voglens ons nog sneller dan een vastgelopen fiets! :) het klinkt allemaal heel vervelend dit en dat was het ook wel een klein beetje maarjah ik zie et ook wel als een avontuur en heb prachtige natuur gezien ! :)

En toen jaa .. een paar dagen later stond Brasov op het Programma ! :)

We hadden van de bioloog gehoord dat die ons savonds zou bellen zodat we wisten hoelat we hem moesten op pikken. De reis zou ongeveer 6 uur duren ! :)

om 21:00 belde die met het bericht of we rond 4:00 bij hem wouden zijn want hij had om 10:00 de meeting ! najah dat was kortdag vonden we maar het maakt niet uit je moet wat over hebben voor een paar leuke dagen, dus maar optijd gaan slapen en zo nog ongeveer 4 uurtjes slaap gepakt om de volgende dag topfit te zijn ! Najah topfit was ik niet de volgende morgen maar goed zin had ik er wel in !

Zoals afgesproken de bioloog om 4:00 opgehaald en Bram begon met rijden hij heeft ongeveer de eerste 4 uur gereden wat die trouwens prima deed , mijn complimenten ! laatste 2 uurtjes ongeveer moest ik rijden, nou nou het verkeer is hier toch wel echt wennen, wou het eerste stuk nog wel goed gaan was het in de 2 na grootste stad Brasov toch een stuk lastiger , de bioloog kreeg ook bijna een hartverzakking toen ik iets te gretig was met de rotonde opdraaien haha oeeps, Verder zie ik dit toch als een goede evaring ! :)

Aangekomen in Brasov hebben we de meeting bijgewoond die over de Otter,Bever en de europese nerts ging , Deze was helemaal in het Roemeens en naar zon lange rit was dit voor mij ook de ultieme test om wakker te blijven , zeer zeker intressant wat ik er van begreep dan maar jah 3:00 opstaan slaat er wel in dan , pffff goededag dan !

Naar ongeveer iets meer dan een uur lezing hebben we besloten afscheid te nemen van de Bioloog en onze eigen weg te gaan ! de Bioloog had met Connecties een Prima verblijf geregeld zoals we begrepen, bij aankomst was dit toch iets anders, het adres kwam neit overeen en het huis was eigenlijk helemaal niet eht zelfde, we moesten slapen in een 2 persoons met met 3 volwassen kerels , najah voor 1 nachtje was dit ok maar meer ook niet . Ik mag wederom niet klagen over de gastvrijheid van deze mensen want het eten smaakte voortreffelijk ! Ooh en dit verblijf kan je niemand kwalijk nemen want waarschijnlijk een miscomunicatie van iedereen en dit is toch uit goede wil voor ons geregeld ik ben dan ook de bioloog zeker dankbaar voor de moeite ! :)
Eenmaal een nacht geslapen daar zijn we de volgende ochtend naar een ander verblijf gegaan, deze was wel duurder maarjah gezien ons verblijf daar was het dat ook zeker waard ! Casa Iacob, was een prima verblijf met zeer vriendelijk personeel !

In Brasov en omgeving hebben we verschillende dingen bezocht, Een kerk genaamd Black church, Kasteel Bran waarvan het verhaal rond gaat dat de befaamfde Graaf Dracula hier heeft verbleven een tijd , het Verhaal van Dracula is ook op dit kasteel gebasseerd ! dit was een zeer indrukwekkend geheel om te zien , en zeker de moeite waard als je van plan bent om langs te gaan in Roemenie ! :) verder hebben we nog 2 Natuurparken bezorgd , maar we konden de wandelingen niet te lang maken vanwege de erge steile stijging.

Vandaag zijn we weer terug gekomen in The place to be , Arad haha !

Wat een verschil zeg van de karpaten waar zeer grote bergen na een naar genoeg vlaks stuk land een diversiteit wat je in Nederland niet zou zien snel.

Oooh ja helemaal vergeten de titel van dit verhaal ! Ik heb jammer genoeg 2 weekende Carnaval moeten missen maarjah mis het dit jaar helemaal , Maar met zulke leuke activiteiten als we nu gedaan hebben is je gedachten helemaal niet bij Carnaval , Ik heb wel meegekregen dat allebei de Carnavals groepen waarbij ik meeloop een top weekend of weekenden hebben gehad Cv De moate (2de Braamt,1ste Kilder) en Cv gij kunt mien wa ! het gewoon een machtig mooi zoep weekend in Zeddam gehad , Volgend jaar maar de schade inhalen boys haha :)
Ik heb er inmiddels ook alweer meer dan een maand opzitten !

Time flies when you're having fun ! :)

Allemaal nog een fijne week gewenst vanuit Arad !

Twan

• 25 Februari 2014 - 22:02

Fred En Brigitte:

Super verhaal . Wat een fietstocht .Je conditie blijf ieder geval zo op pijl hmm.
    We wensen jullie nog een leerzame maanden.
    Gr. Fred en Brigitte

• 25 Februari 2014 - 23:52

Moreno:

Leuk om te lezen Twan! Mooi dat je het doar in Roemenië noar ow zin hebt.
    In de zomer zien we elkaar weer en drinken we er een paar.

Gr Moreno

• 26 Februari 2014 - 18:01

Mike:

Emaal met moreno eens twan, van de zomer zien we ow weer, veel plezier nog doar, en tot in de zomer!

PROOST

• 06 Maart 2014 - 17:17

Freek En Dorien:

Hallo Twan en vrienden,

Nou wat een belevenis zeg jullie fietstocht! Hopelijk konden jullie je na afloop wel lekker douchen!
    Als je weer schoon en fris bent ben je zo'n zware tocht denk ik snel weer vergeten.
    Het lijkt me geweldig om onderweg allerlei dieren te zien, echt genieten!
    We wensen jullie een mooie tijd daar!
    Volgend jaar ga je maar weer lekker carnaval vieren!

Groetjes, Freek en Dorien

• 06 Maart 2014 - 22:45

Berndien En Paul:

Hallo Twan,

Wat een belevenis die fietstocht van jullie.Dat maak je in Zeddam niet zo gauw mee!
    Maar zo te lezen geniet je volop. Ben benieuwd na je volgende verslag of je nog meer spannende avonturen mee maakt.

Groetjes Paul en Berndien

• 10 Maart 2014 - 22:37

Harry En Anne:

Nou twan. Jij beleeft daar nog al wat. En dan ook nog bij dracula op visite, huh, griezelig . Geniet van de tijd daar.

• 11 Maart 2014 - 23:26

Adele :

Dit is toch ook een mooie belevenis dat maak je maar 1x mee carnaval is er elk jaar. en ja volgend jaar ga je zeker als graaf dracula hahaha
    Wat een mooi verslag en wat je allemaal te zien krijgt en ik wist niet dat daar bijzondere dieren zoals kikkers te zien zijn
    Ik ben blij voor je dat je zo naar je zin hebt geniet er maar lekker van nog veel plezier
    groetjes en dikke knuff xxx van je peettante adele